П`ятниця, 18.07.2025, 11:07
Кафедра видавничої справи та редагування КДПУ
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Вересень » 2 » Виробнича редакторська переддипломна практика (для студентів V курсу)
22:51
Виробнича редакторська переддипломна практика (для студентів V курсу)

методичні  рекомендації  та  програма  проходження  

виробничої  переддипломної  практики

 

Виробнича редакторська переддипломна практика на V курсі становить завершальний етап професійної підготовки спеціалістів з видавничої справи та редагування. Під час практики поглиблюються та закріплюються теоретичні знання з усіх дисциплін навчального плану. Переддипломна практика проводиться, коли студенти (після відносно короткої адаптації до специфіки видавничої установи) підготовлені до самостійної редакторської роботи, а також до наукового дослідження окремих проблем за напрямком своєї спеціалізації.

Виробнича редакторська переддипломна практика є комплексною й підсумковою. Вона зорієнтована на практичний результат, тобто підготовку відредагованих книжкових матеріалів, а також на збирання, аналіз та опрацювання видавничих та інформаційних матеріалів за темою дипломного дослідження.

Мета практики – формування навичок творчого використання теоретичних знань і практичних умінь в умовах конкретного видавництва, а також збирання матеріалів для дипломної роботи.

Завдання практики:

– загальне знайомство з видавництвом (його редакціями, відділами, службами) і тією редакцією, де студент буде проходити практику;

 ознайомлення з книгами, що випускаються видавництвом, тематичним планом випуску літератури, всіма видами редакційних планів;

 вивчення редакційно-видавничого процесу в умовах редакції;

 виявлення специфіки функціональних обов’язків редактора І категорії, набуття й закріплення навичок практичної роботи в конкретній редакції;

 складання редакційного висновку та редагування авторського оригіналу;

 вивчення змін у редакційно-видавничому процесі у зв’язку з використанням комп’ютерної техніки;

 ознайомлення з роботою відділу маркетингу;

 збирання матеріалів для дипломної роботи;

 виконання завдань, пов’язаних з громадською діяльністю редактора.

Зміст практики

На переддипломній практиці студент виконує функціональні обов’язки редактора книжкової редакції, а також займається збиранням матеріалів для дипломної роботи.

Основне призначення практики – підготовка редактора І категорії, спроможного організувати процес роботи над виданням у видавництві, вести його на належному професійному рівні, в потоці завдань книжкової справи.

Переддипломна практика передбачає оцінку професійної готовності студента до роботи в галузі за обраним напрямом, а також його творчих здібностей. Творче виконання програми практики можливе за умови осмислення виробничої ситуації у видавництві, розуміння специфіки діяльності цієї редакції, перспективних напрямків її розвитку, ролі редактора в конкретній виробничій ситуації.

У плані проведення підготовчої роботи для реалізації дипломного проекту передбачається знайомство з матеріалами бази практики за темою дипломного дослідження, безпосередня виробнича діяльність з метою на особистому досвіді перевірити ідеї дослідження або виконати власне практичну частину дослідження, зібрати для нього матеріал.

Програмою практики передбачено аналіз ретроспективного й поточного руху видань і відбір матеріалів для теоретичної частини дипломної роботи; добір цифрових та інших даних, які характеризують собівартість і рентабельність видання, для економічної частини дипломної роботи.

 

Документація з практики студентів

 

Після закінчення терміну практики студенти звітують про виконання програми та індивідуального завдання. Протягом трьох днів після завершення терміну практики студенти-практиканти повинні подати на кафедру видавничої справи та редагування таку звітну документацію:

 

1. Індивідуальний план роботи, затверджений керівником від кафедри видавничої справи та редагування.

2. Щоденник практики.

3. Індивідуальне науково-дослідне завдання (письмово оформлені результати науково-дослідної роботи студента, пов’язаної з проблематикою дипломної роботи).

4. Звіт про виконану роботу.

5. Додатки до звіту.

а) особисто відредагований практикантом авторський оригінал (другий примірник);

б) копії редакційних матеріалів, підготовлених студентом.

6. Відгук про роботу студента з бази проходження практики.

Усі ці матеріали й документи, зібрані разом у папці, студенти подають груповим керівникам практики.

 

За результатами проходження редакторської переддипломної практики студенти готують мультимедійну презентацію, яка відтворює хід виконання завдань та основні здобутки студентів. Презентація використовується студентами під час захисту результатів практики на підсумковій конференції.

 

1. Індивідуальний план сприяє чіткій організації роботи, оскільки відображає всі напрямки виробничої діяльності та оптимально розподіляє робочий час студента-практиканта.

Титульна сторінка індивідуального плану роботи оформляється таким чином:


 

Кіровоградський державний педагогічний університет

імені Володимира Винниченка

 

Кафедра видавничої справи та редагування

 

 

"Затверджую”

Груповий керівник практики

_________________________

(прізвище, ініціали)

"____” _____________2012 р.

 

 

Індивідуальний план роботи

студента-практиканта 5-го курсу

факультету філології та журналістики

(спеціальність "Видавнича справа та редагування”)

Петренка Сергія Івановича

 

 

 

Кіровоград 2010

 

 

 

На наступній сторінці подати таку інформацію:

 

Термін проходження практики ____________________

Підприємство___________________________________

(повна назва)

 

Керівники практики:

викладач із фаху (груповий керівник практики) ___________________________

керівник практики від підприємства_____________________________________

керівник підприємства – бази проходження практики ______________________

(прізвище, ініціали)

 

 

 

 

 

Індивідуальний план відображає потижневий та щоденний розподіл професійної діяльності студента-практиканта, оформляється у вигляді таблиці:

 

Дата

План роботи

Результат роботи (виконано / не виконано)

 

 

 

 

 

 

 

Спочатку студент складає перспективний план роботи на весь період практики, а з другого тижня – скоординований індивідуальний план на кожний робочий тиждень наперед.

 

2. Щоденник практики містить опис роботи, виконаної студентом протягом кожного дня, аналіз її успішності та результативності. Щоденник укладається на основі індивідуального плану роботи студента, подає зміст фактично виконаної роботи, її самоаналіз та спостереження за ходом виконання. Студент послідовно характеризує методику роботи, труднощі на шляху виконання завдання, прийняті рішення та їхнє обґрунтування. Важливі також роздуми про те, яких теоретичних знань і практичних навичок бракувало в роботі, над якою додатковою літературою довелося попрацювати. Зазначаються виконувані громадські доручення та особливості процесу психологічного адаптування студента-практиканта в колективі.

Щоденник має бути підписаний керівником практики від підприємства.

 

3. Індивідуальне завдання науково-дослідного характеру сприяє формуванню в студентів умінь і навичок самостійно розв’язувати дослідні й виробничі проблеми, активізує їхню діяльність, підвищує ініціативу, розвиває творчі здібності, робить проходження практики більш конкретним і цілеспрямованим.

Тема індивідуального науково-дослідного завдання обирається у зв’язку з виконанням дипломної роботи студента і відображає певні аспекти її теоретичної та практичної частини. Тема погоджується з керівником дипломної роботи та груповим керівником практики від кафедри видавничої справи та редагування.

 

4. Звіт про практику оформляється в комп’ютерному наборі; складаться зі вступу, трьох розділів основної частини, висновків, списку використаної літератури, додатків.

У вступі зазначаються місце і час проведення практики, її спеціалізація, мета і завдання.

Структура основної частини підпорядкована висвітленню шляхів реалізації мети й завдань практики.

Перший розділ основної частини містить загальну характеристику підприємства, де студент проходив практику, опис організації роботи в редакції та видавництві, розподіл обов’язків, способи підготовки матеріалів до друку, можливості використання технічних засобів тощо.

У другому розділі студент повинен, з урахуванням функціональних обов’язків редактора, виявити специфіку власної діяльності, схарактеризувати її організацію в конкретних виробничих умовах. Для підготовки цих матеріалів необхідно узагальнити записи щоденника практики. Особливу увагу слід приділити специфіці виробничих операцій в умовах використання комп’ютерної техніки.

У третьому розділі висвітлюються найважливіші проблеми дипломного дослідження, над якими студент працював під час проходження практики, розкривається їх зміст, методи дослідження, хід виконання проекту, отримані результати.

У висновках узагальнюються практичні й теоретичні результати роботи студента. Подаються також пропозиції для кафедри видавничої справи та редагування щодо оптимізації проведення практики студентів.

На підставі аналізу роботи, представленого у звіті, керівники практики можуть зробити висновки стосовно здатності студента працювати самостійно. Рівень узагальнення зібраного матеріалу, творчий підхід до видавничої роботи, її осмислення повинні показати, що студент здатний розв’язувати складні завдання щодо випуску друкованої книжкової продукції в сучасних економічних умовах при активному застосуванні складної техніки.

Звіт супроводжується списком літератури, необхідної для виконання завдань редакторської переддипломної практики.

 

5. Особливе значення мають додатки до звіту – документи, що засвідчують результати роботи студента.

Це повинні бути:

а) особисто відредагований практикантом авторський оригінал (другий примірник);

б) копії редакційних матеріалів, підготовлених студентом.

 

6. Відгук про роботу студента з бази проходження практики готує керівник практики від підприємства. У цьому відгуку-характеристиці зазначаються такі моменти:

·          зміст і обсяг виконаної студентом роботи;

·          ставлення студента до виконуваної роботи, його мотивацію та зацікавленість майбутньою професійною діяльністю;

·          індивідуальні риси студента: відповідальність за доручену справу, сумлінність, прагнення до професійного зростання та самовдосконалення, комунікабельність, принциповість, здатність приймати професійні рішення;

·          якість виконання завдань практики;

·          рівень сформованості професійних умінь і навичок;

·          можливі прорахунки в теоретичній та практичній підготовці студента;

·          рекомендована оцінка за практику;

·          побажання та рекомендації щодо подальшого професійного розвитку студента.

Відгук-характеристика засвідчується підписом керівника практики від підприємства, а також керівника установи – бази проходження практики (або його заступника) і завіряється печаткою канцелярії.

 

Оцінювання: виступ (10 балів), відгук з бази проходження практики (30 балів), документація (додатки, конкретні результати практики: 30 балів), індивідуальне завдання (30 балів).

Переглядів: 3679 | Додав: R_Editor0073 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Календар
«  Вересень 2013  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Партнери сайту
Copyright KSPU © 2025