Неділя, 19.05.2024, 12:58
Кафедра видавничої справи та редагування КДПУ
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2012 » Лютий » 22 » Майбутні редактори на телебаченні
19:59
Майбутні редактори на телебаченні

Журналістика телевізійна та газетна – схожі чи різні? Що цікавіше – працювати на телебаченні чи в редакції газети? Де легше знайти роботу? Де можна заробити більше? Відповіді на ці та безліч інших питань студенти 24-ї групи отримали на Кіровоградській обласній державній телерадіокомпанії.

Незважаючи на те, що студенти спеціальності «Видавнича справа та редагування» вивчають дисципліни, пов’язані безпосередньо із журналістикою, деякі питання для них залишаються закритими. Саме тому ця екскурсія на телебачення була ще однією родзинкою в навчанні другокурсників.

Кухня телевізійна та газетна суттєво відрізняються. Цей факт нам довела людина, яка, буквально кажучи, «вариться у котлі» тележурналістики – головний продюсер телеканалу «Кіровоград» і ведучий програми «Погляд» Андрій Богданович. Саме завдяки йому ми мали змогу потрапити в радіостудію, кімнату, де монтується відео і пускається в ефір. Найбільше вразила, звичайно, кімната, де знімають програми. За площею вона не більша за будь-яку невелику університетську аудиторію, але в ній вміщується абсолютно все: декорації, столи ведучих, дивани, камери, освітлення, суфлери. Вмістити стільки предметів інтер’єру усіх телепередач обласного каналу допомагає спосіб конструювання – абсолютно усі наявні предмети можна легко зібрати як конструктор і поставити на потрібне місце у потрібний час, або ж розібрати їх. Після екскурсії відбулося спілкування студентів з Андрієм Богдановичем, де кожен міг якщо не скуштувати телевізійну справу на смак, то хоча б понюхати. Отож, 4 відмінності газетної та телевізійної журналістики:

1. Журналіст, який працює на ТБ, повинен знати всього лише три жанри журналістики: історія, репортаж та розслідування, тоді як газетник пов'язаний з більшою різноманітністю жанрів.

2. Тележурналістика має свою піраміду аудиторії: 10 % - слухачі, які просто дивляться телевізор від того, що немає що робити, 80% - основна маса населення, яка зацікавлена в отриманні новин, перегляді фільмів та цікавих телепередач (телевізійники використовують термін для цієї аудиторії «Тьотя Мотя») та остання 10 % - високоосвічені люди, які дивляться телевізор лише з метою отримати ті знання, яких вони ще не мають. Газетна журналістика ж такого поділу читачів не має, хоч і орієнтується на певну читацьку адресу.

3. Головне у телевізійному продукті картинка, у газеті – влучне слово.

4. Журналіст-телевізійник повинен бути лаконічним та оригінальним у своїх повідомленнях, тоді як газетним журналістам дозволяється писати об’ємні інформаційні та аналітичні матеріали.

За словами Андрія Богдановича, основним критерієм людини, яка претендує на вакансію журналіста обласного телебачення є, як мінімум, знання про три жанри тележурналістики, оригінальні ідеї та бажання працювати на ТБ. Та, на жаль, нам, як майбутнім журналістам - газетникам, важче буде працювати у сфері телевізійній, оскільки одразу ж прийдеться перевчитися. Тож сподіваємося на створення нової дисципліни на нашому факультеті, що обов’язково дасть нам змогу відчути жар телевізійної кухні.

Світлана Дубина

Переглядів: 1187 | Додав: News_editor | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Пошук
Календар
«  Лютий 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
Партнери сайту
Copyright KSPU © 2024